Bons hàbits alimentaris desprès de les vacances

6 Setembre, 20190
vueta-a-la-rutina.jpg

Bons hàbits alimentaris desprès de les vacances. Com fer-ho?

Tornar a encaminar els hàbits alimentaris després d’un període de vacances, no sempre és fàcil. En moltes ocasions ens supera la impaciència, volem aconseguir resultats pràcticament immediats sense valorar si això ens pot perjudicar la salut i sense ser conscients que tot procés de canvi requereix una adaptació per part del cos. Per tant, el primer pas és incorporar ORDRE i ORGANITZACIÓ. Pensar QUÈ volem i COM ho volem per establir un bon pla d’acció que ens eviti deixar-ho a mig camí.

Primer de tot, hem de pensar molt bé quins son els objectius a aconseguir.

Et servirà que aquests siguin realistes i es puguin temporalitzar en el temps, per poder anar visualitzant l’evolució, motivar-te o felicitar-te durant el camí quan ho aconsegueixis o encaminar de nou si alguna cosa no funciona. No et servirà establir objectius molt grans de cop, que requereixin molt esforç i els resultats apareguin a llarg termini, pensa que l’estat d’ànim i la motivació no es mantén sempre constants.

Seguidament hem de traçar la línia a seguir, decidint Què i Com volem fer el canvi d’hàbits.

Et servirà adaptar la teva alimentació en funció dels teus requeriments calòrics diaris i l’activitat que realitzis, incorporant en la teva alimentació diària aliments frescos com verdures i hortalisses de temporada rics en vitamines, minerals i fibra, proteïnes provinents d’aliments d’origen animal i llegums, incloïen també aliments com pasta, arròs o cereals integrals que t’aportaran l’energia que necessites. Això et permetrà no passar gana i reduir la sensació d’ansietat i apetència pels productes dolços. No et servirà restringir al màxim la teva alimentació, saltar-te alguns àpats o descartar radicalment els hidrats de carboni de la teva alimentació habitual. Amb aquestes practiques per una banda, no proporcionem al cos un control i regularitat d’horaris i per l’altra no cobrim els requeriments que necessita, podent ocasionar desequilibris o deficiències nutricionals i emocionals ja que, la sensació de gana constant pot acabar repercutint en l’estat d’ànim (mal humor, ansietat, apatia,..).

 

Et servirà innovar, provar, incloure nous aliments i noves tècniques de cocció i elaboració dels plats evitant la monotonia. No et servirà escollir 4 plats “clau” o “salva-vides” en la teva alimentació i sempre menjar el mateix. La sensació de “repetició”, de sempre menjar el mateix pot generar avorriment i necessitat d’acabar escollint altres opcions menys saludables.

 

Et servirà temporalitzar el procés de canvi d’hàbits de forma conscient, respectant el període de temps necessari perquè el cos i la ment s’adaptin. La constància et permetrà instaurar els  nous canvis en el teu dia a dia fins arribar a interioritzar-los i aconseguir que perdurin en el temps. No et servirà voler anar massa ràpid, imposant canvis molt estrictes de curta durada. El fet de no establir un bon canvi d’hàbits de base t’ocasionarà haver d’estar començant de nou contínuament.

 

I no oblidis que sobretot, Et servirà  acompanyar el canvi d’hàbits a nivell d’alimentació  amb d’exercici físic adaptat a tu de forma regular i establint els períodes de son i descans que el teu cos necessita.

Carla Plana – Nutricionista i Coach en alimentació saludable.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada