Hàbits saludables aquest 2019

7 Gener, 20190
habits-saludables-18.jpg

Inici d’any 2019 i tornada a les nostres rutines després de les festes de Nadal amb nous reptes i objectius plantejats per aquest any que acaba de començar.

Si desprès de tots els àpats i excessos d’aquests dies t’has plantejat perdre pes, millorar la teva dieta diaria o millorar el teu estat de salut tenint en compte la teva alimentació, aquí tens unes recomanacions que et poden ajudar en l’inici del teu procés de canvi:

  1. Estableix un objectiu realista que es pugui temporalitzar en el temps i et permeti apreciar els resultats que vas aconseguint. Això t’ajudarà a seguir endavant i no perdre la motivació.
  2. Evita dietes molt restrictives que et facin passar gana i et produeixin sensació d’ansietat.
  3. No oblidis incorporar a la teva alimentació diària fruites i verdures de temporada, t’aportaran les vitamines i minerals necessaris i ajudaran a regular el teu organisme després d’aquests dies d’excessos.
  4. No mengis menys, menja millor. Evita caure en la temptació de productes miraculosos que et prometen canvis fàcils i ràpids, recorda que l’objectiu es aprendre a menjar millor mantenint la salut.
  5. Gaudeix del procés de canvi. Menjar bé, amb una molt bona planificació adaptada als teus horaris i gustos, sense tenir sensació de restriccions es el que et permetrà que el canvi pugui durar en el temps i es converteixi en nous hàbits adquirits.
  6. Busca sempre la part positiva del que aconsegueixes i no oblidis felicitar-te per tot l’esforç realitzat i els passos aconseguits.
  7. Activa’t, recorda que la suma d’exercicis ben planificats + bona alimentació personalitzada + respectar els períodes de descans és la clau per gaudir d’una bona salut a llarg plaç.

Carla Plana
Nutricionista

 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada